s5 logo

Informatie over het uitvaartteam van de PGA

2022 Folder uitvaartteamZorg voor de uitvaart

... en wat de kerk hierin kan betekenen

Uitvaarttelefoon: 0592 421 916

Afscheid

U denkt er niet graag aan. Toch leeft ieder mens, ook u, vroeg of laat toe naar de dood. Er kan dan een moment komen dat u wel eens wilt praten over het naderend einde, en over uw uitvaart. Een waardig en passend afscheid zou de naasten kunnen helpen om na uw overlijden verder te gaan.

Begeleiding

Welke rol kan de kerk bij een afscheid spelen? Misschien heeft u daarover al nagedacht en er zelfs met uw naaste(n) over gesproken. Het kan echter ook zijn dat u er graag met iemand van de kerk over wilt praten om het voor uzelf (nog meer) duidelijk te krijgen. Uw naasten zijn daarbij welkom. U kunt deze folder ook aan hen doorgeven.

Uitvaartteam

De Protestantse Kerk Assen, heeft een uitvaartteam dat met u kan meedenken en u kan begeleiden. Samen met de uitvaartonderneming kan een lid van dit team te zijner tijd de afscheidsdienst vormgeven. Na het afscheid houdt hij of zij nog een tijdje contact met de nabestaande(n).

Gebruik kerkgebouwen en andere locaties

Uitvaarten kunnen overal plaatsvinden: in kerken, de aula van een uitvaartcentrum, een buurthuis, een horecagelegenheid, soms zelfs thuis.

Verschillende rituelen en symbolen zijn mogelijk. Denk aan foto’s, levenstafel, beamerpresentatie, medewerking van familie en vrienden, muziekkeuze.

Medewerkers uitvaartteam

Het team bestaat uit enkele predikanten, de kerkelijk werker en toegeruste vrijwilligers. Zij representeren de verschillende wijken en geloofskleuren van de Protestantse Kerk Assen.

Ds. Helène van Noord, tel. 0592-300 388

ds.H.vanNoord

kerkelijk werker Joke van Beveren, tel. 0592-788 603

JvBeveren

Vrijwilligers:

Cathrien Telgenhof Oppedijk tel.06 421 071 98

CTelgenhof

Hanneke Nienhuis tel. 06 531 916 85

HNienhuis

Inge Gaasbeek tel. 06 253 831 90

IGaasbeek

Greetje Westerhof tel. 06 180 294 60

GWesterhof

Rene de Vries tel. 06 557 346 10

RdeVries

Corry van der Molen-Sijbolts 06 220 65 178

C.v.d.Molen

Reinder van der Molen tel. 06 536 59 942.

RvdMolen

Hoe werkt dit uitvaartteam in de praktijk?

Er is een speciale uitvaarttelefoon. Het nummer daarvan is: 0592 421 916. Als dit wordt gebeld kan worden gesproken over de keuze voor een lid van het uitvaarteam en over verdere wensen en mogelijkheden. Bij een bestaand pastoraal contact, wordt die persoon als eerste benaderd.

Afb1

Kosten

Voor een uitvaartdienst worden soms kosten in rekening gebracht. Deze zijn afhankelijk van uw jaarlijkse kerkelijke bijdrage. Hier vindt u meer informatie in het document 'Kosten van trouw- en rouwdiensten'.

Adressen kerkgebouwen in Assen

De Bron  Einthovenstraat 28 9402 CB Assen
De Ontmoeting Vesteplein 5 9408 ME Assen
Jozefkerk  Collardslaan 2a 9401 GZ Assen
Opstandingskerk Wilgenbeemd 2 9403 MA Assen
Adventskerk  Lindelaan 49 9404 KR Assen

Het telefoonnummer voor het reserveren van een van de kerkgebouwen  is: 0592-481 423

U vindt hier een folder over het uitvaartteam met bovengenoemde informatie.

Afb2